Saturday, April 23, 2011

As Salam.....

Lama betul tak update blog...haaa....sibuk la konon...macam2 benda perlu dibereskan memandangkan hari dah semakin dekat...hmmm....Isnin ni kandungan saya masuk 36 minggu = 9 bulan....Alhamdulillah...minggu ke 34 yang mendebarkan dah pun berlalu...bermakna saya dah terselamat dari melahirkan anak tak cukup bulan...jadi sekarang ni saya tunggu minggu ke berapa agaknya baby saya ni ahir ke dunia....berdasarkan sejarah, abangnye yang sulung lahir pada minggu ke 37....kalau dengar mak saya punya ayat lagi best...hari tu, sehari lepas saya check-up kat klinik, saya pun call mak...saje tanya khabar dan nak berbual2...dialog kami antaranya berbunyi,

"Mak...akak dah check dah semalam....macam biasa laa, amik darah 4 kali..."
"Abis...macam mana bacaanye?"tanya mak.
"Okay je...cuma yang petang tu tinggi sikit...6.7..tapi doktor kata ok je...ni akak kena datang buat lagi 9 hb 5 nanti. Lepas tu 10hb jumpa doktor,"
"Ooohhh...masa tu kau pun dah bersalin dah tu....."kata mak.

Haaa....best tak ayat mak saya yang last tu?ye laa....macam yang saya kata tadi, kalau ikutkan sejarah, by that time maybe dah bersalin....so...saya tungguuu...kalau ikutkan saya sendiri sebenarnya dah tak sabar nak bercuti...tapi tetap menggagahkan diri sehingga terdaya...anak-anak saya dah selalu tanya, "Mama...bila adik nak keluar....??" Heee....tak sabar nak dapat adik sampaikan abangnye dah siap ada nama untuk si adik...macam-macam ragam...Jadi...saya mengharapkan semuanya berjalan lancar...doakan saya ye... :-)

No comments:

Post a Comment