Thursday, November 25, 2010

Duhai Hati...

Tadi terjumpa diari lama yang jadi teman aku waktu umur aku 22 tahun...belek punya belek..terjumpa laa satu puisi yang pernah aku buat...ini dia puisinya....

Bila sendirian,
Aku sering bertanya kepada diri sendiri
Apa yang kau mahu?
Apa yang kau tunggu?
Entahlah...
Aku sendiri tidak mengerti,
Yang pasti hati ini seringkali kacau
gundah dan gulana
mengenangkan nasib diri.
Adakalanya hidupku dipenuhi kegembiraan.
Adakalanya kosong tiada bererti.
Adakalanya sedih dan sebak menjenguk jendela hati...
Aku tidak tahu
mengapa harus begini..
Sehingga kini aku terus mencari
sebab sebenar jadi begini.
Entah sampai bila...
Esok...?
Lusa...?
Atau...selamanya...?
Wahai hati....
tabahlah...

haaa.....waktu puisi ni ditulis,aku tengah rasa lonely, tak sedap hati dan...seribu satu perasaan yang aku tak boleh nak jelaskan laa...tapi itu dulu...waktu masih belum cukup matang nak handle masalah....sekarang...bukanlah kata dah matang sangat tapi alhamdulillah...aku rasa sekarang ni aku lebih relax kalau ada masalah...yelaa...lagipun sekarang ni aku dikelilingi oleh orang-orang yang aku sayang dan sayang aku....so...secara tak langsung terasa ada sokongan moral dari individu-individu ni...okaylah...sambil-sambil aku update blog ni,anak aku si Naurah sibuk membebel kat sebelah ni...macam-macam soalan yang dia tanya....ikut sape laa ni yee?hehehe....so,till we meet again...daaa....salam

No comments:

Post a Comment