Friday, November 19, 2010

A Happy Family....

Hari Raya Aidiladha yang lepas,aku tak balik kampung...sepatutnya tahun ni turn beraya kat my hubby's side..tapi apakan daya...my hubby kena kerja pulak..so...buat kali kedua,sambut Hari Raya Aidiladha kat JB saje....but...selalu kan orang kata...setiap apa yang berlaku tu ada hikmah di sebaliknya...macam tu juga lah yang terjadi pada aku...bak kata Izwan Zainabdin, aku tak balik kampung tapi kampung yang datang kat aku...hehehe...betul laa tuu..Abah,Mak dan adik-adik datang rumah on Wednesday tu...meriah rumah ni...ye laa...bulan selalu dapat jumpa...sayangnye adik aku yang no 2,Yanti tak dapat datang sekali...tapi takpe..tetap bermakna lah....
Yang buat aku terharu tu...bila sampai je family aku ni kat rumah,anak bujang aku,si Nufail terus menerpa ke arah neneknya...terus peluk nenek...sampaikan mak tak sangka disambut sedemikian rupa oleh cucunye tuu...hehehe...yang paling best,mak datang bawak makanan yang memang aku tunggu2 iaitu....Kuah Lodeh, Ayam Masak Merah, Rendang and Kuah Kacang....my hubby siap leh compare rupa masakan aku ngn mak sebab aku pun masak Ayam Masak Merah and Kuah Kacang as menu for that day...adik2 aku komen...
"Lebih kurang je rasa Mak masak ngn Kak Rina masak."
Mak jawab,"Haii....dah yang bagi resipi tu mak,mesti la lebih kurang...."
terima kasih laa kat Mak sebab menurunkan resipi yang sedap2 untuk anak dia nih...hehe...best2...
Selama family aku kat sini,sempat la jugak bawak diorang gi jalan2 kat mane2 yang patut...Jenuh adik aku si Alif dok melayan karenah anak2 buahnya yang mintak itu ini....hehe
Kesimpulannya...aku hargai sangat2 kehadiran Mak,Abah and adik2 ke sini...selera makan aku jadi okay...hati pun jadi senang...hehe...I love may family so much!!!

No comments:

Post a Comment