Friday, December 10, 2010

Aku sebagai "Mama"

Aku masih lagi berjaga...kenapa?sebab....x boleh tidur laa...adik aku punye cadangan...kalau x ngantuk,update la blog...so,aku harap berkesan le cara ni kat aku...hehe

Dua hari lepas aku demam...dah sekian lama menahan,akhirnya tewas jugak...disebabkan demam,aku pun terpaksa mencutikan diri dari jaga exam...bila demam waktu tgh mengandung gini,agak lain la rasanye...macam lebih demam dari demam yang biasa...agaknya pembawakan budak...hehe...by the way,waktu demam ni,banyak jugak benda yang buat aku tersenyum dan terperasan...antaranya...gelagat anak2 aku,Nufail dan Naurah yang lebih mesra dengan panggilan Abang dan Baby(esok kalau dah dapat adik panggil adiknye ape?hehehe)..diorang berdua ni boleh dikategorikan sebagai budak2 yang x reti dok diam and mulut sentiasa riuh dengan pertanyaan...nak jadikan cerita,bila tengok mamanye demam,masing2 telah menunjukkan sikap keprihatinan yang buat aku sangat2 terharu...setiap kali husband aku nak hantar diorang g umah babysitter, Baby akan pesan..."Mama elok2 ye...anti baby alik.Mama duk umah je," itu la yg die ckp dengan pelatnye tu...yang Abang lak akan pesan,"Mama makan ubat...elok2 ye...petang nanti abang balik," Hehehe....pesanan dah macam pesanan aku kat diorg je bunyinye....Kalau aku jemput diorang dari umah babysitter lak,lain pulak dialognye. Si baby akan kata,"Mama mam agi? Nak ace...." seiring dengan percakapan,dia akan mintak aku membongkok supaya dia dapat rasa dahi aku dengan tangan. Yang Abangnye pulak....as usual peluk aku then tanye,"Mama dah baik?Mama tak demam lagi?Mama dah makan ubat?" Haaa....itu laa anak2 aku...yang pasti,diorang ni lah aku punye kekuatan...penat letih sakit macamne pun,bile tengok muka anak2 mesti tak terasa semuanya...Alhamdulillah...aku sangat bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan pada aku...InsyaAllah..yang ketiga bakal menyusul tahun depan...lelaki ke perempuan aku tak kisah...asalkan sihat...yang pasti Abang dah tak sabar nak dapat adik sebab setiapkali nak tidur mesti dia akan mintak izin dari aku untuk wish selamat malam kat adik dia yang kat dalam ni...hehe..

Apa-apa pun...aku harap aku boleh jadi seorang wanita,isteri dan ibu yang cekal dan tabah macam mak aku...individu yang amat aku kagumi..mak lah idola aku...kalau aku ni diberikan kuasa untuk memilih siapa yang patut dianugerahkan sebagai wanita besi kat Malaysia ni...dah tentunya aku pilih mak sebagai pemenang...hehehe...terima kasih mak..sekarang akak dah tau apa rasanye jadi seorang ibu...

Okaylah...nampaknye cara adik aku memang berkesan sebab mata ni dah layu...so,aku tinggalkan korang dengan post yang ini...Aku akan kembali semula esok2 untuk post yang baru...Salam....

No comments:

Post a Comment