Monday, December 20, 2010

Finally...

By looking at the above title, automatik yang kita fikirkan ialah tentang sesuatu yang dah pun berakhir....Jadi,hari ni aku nak cerita pasal apa yang aku maksudkan dengan tajuk di atas tu...

First...i've done my job as an invigilator for SPM 2010...hmm...jaga exam kat SAB(SMK Aminuddin Baki) memberi satu pengalaman baru bagi aku dan semestinya membuka satu pandangan baru..ye lah, asyik tengok budak sekolah sendiri aje..sekali-sekala tengok budak sekolah lain, menarik jugak....haa...bukan cuci mata yee..maksud aku, aku dapat perspektif baru mengenai ragam dan gelagat pelajar2 sekolah menengah...eceh...agak skema ayat tu...hehehe...Alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar selama 11 hari   = 18 sesi...walaupun setiap sesi aku wajib hadir dan tak dapat cuti macam orang lain, aku tetap happy dengan tugas aku...biasa lee...ada masanya rasa macam liat jugak nak menjaga exam ni...hehehe...tapi dah nama pun tugas...lagipun kita dibayar untuk tugas ni,jadi kenalah laksanakan dengan sewajarnya...Terima kasih kepada team pengawas SPM yang diterajui oleh Mr Rahman...happy kerja dengan diorang ni...sporting dan tak stress...yang best bagi aku semestinya dapat tambah kenalan dari sekolah lain...heee

Second...berakhirnya SPM 2010 bermakna berakhirlah jugak title aku sebagai guru kelas 5PD3...untuk pengetahuan, kelas ni adalah kelas yang terakhir aku pegang sebab lepas ni dah tak jadi guru kelas lagi...nak tau kenapa? Sebab....aku dah jadi warden...kalau ikutkan tahun lepas dah kena lepaskan diorang ni tapi dek kerana sayangnye aku pada kelas ni,aku pun jumpa dengan PK1 dan volunteer untuk jadi guru kelas lagi...sebut pasal 5PD3, aku nak mention nama sorang2 kat sini macam agak panjang la kan...hehe...so,mane yang terbaca entry aku ni...sampaikan laa pada anak2 5PD3 ni yang aku sayang sangat kat diorang...Tadi dalam pukul 4 lebih, si Adilah, monitor aku yang sangat bertanggungjawab dan berdedikasi ketuk rumah aku...aku jenguk kat pintu nampak dia senyum dan terus cakap,
"Teacher...nak bagi t-shirt kelas...hadiah dari kitorang...sorry besar sikit,"
"Iye?Terima kasih la yee...takpe...leh saya pakai waktu tgh pregnant ni..."
Lepas Adilah balik,aku terus bukak plastik pembalut t-shirt tu dan belek2 apa yang patut...I really love it...the best part sebab nama aku atas sekali dan tercetak sebagai "along _riena"...mesra gituu...hehehe...harapan aku kat budak2 kelas ni supaya diorang semua berjaya dalam hidup...lepas SPM harap2 semua dapat sambung belajar...aku pernah cakap dengan diorang...kala sape tak sambung belajar aku tak ngaku dia pernah jadi anak murid 5PD3 aku...hehehe...aku gurau aje sebenarnye dengan diorang...aku cakap macam tu sebab nak bagi diorang ni semangat...yang pasti..aku mesti akan rindu sangat dengan diorang..huhuhu...

Third...finally sekarang ni dah dekat sampai penghujung bulan Disember...apa yang ada dalam bulan Disember? My hubby's birthday is on 30th...on the same day...semua guru SMTP akan bersidang untuk mesyuarat guru kali pertama...jeng jeng jeng...kenapa ada bunyi tu? Sebab....masa meeting ni nanti kitorang akan dapat senarai tugasan untuk tahun 2011...so...kalau tanya aku...hmmm....quite nervous actually...macam2 terfikir kat kepala ni...apa2 pun...tunggguuu....

Fourth....Finally,entry aku untuk hari ni sampai ke penghujungnya..aku rasa cukup dulu laa untuk hari ni kan...tangan agak letih menaip...hehehe...esok2 i'll be back with more stories to share...so...to readers yang sudi baca blog ni...thanks so much...take care....daaa

1 comment:

  1. terima kasih cikgu..
    kami semua pun sayang cikgu sangat-sangat!

    hope cikgu bahagia dengan suami dan keluarga
    p/s: tak sabar nak dapat anak baru!

    ReplyDelete